ATAG heating bedankt Lentink
Atag bedankt Lentink voor extra inzet.
Lentink werd vandaag spontaan verrast met een bezoek door management van Atag verwarming uit Lichtenvoorde. Om welke reden werd Lentink dan door Atag bedankt zult u zich wellicht afvragen?
Het zijn voor de meeste ondernemingen vreemde tijden. Wat gaat er nog allemaal op ons af komen en vanaf wanneer kunnen we weer echte toekomstplannen maken? Hoe groot is onze verkoop in de aankomende weken en hoe ziet dat er uit voor de weken en maanden daarna? Belangrijke vragen waar de meeste van onze klanten zich in de afgelopen maanden mee bezig hebben gehouden en dat helaas nog maanden zullen moeten doen, omdat er op dit moment van schrijven nog geen zicht op verbetering is. Het coronavirus houdt ons allen maatschappelijk in zijn greep. Men wil in deze tijd vanzelfsprekend ook geen grotere voorraden van producten laten wegzetten dan normaal gesproken, omdat men geheel niet kan inschatten wat de vraag naar producten in de volgende weken daadwerkelijk zal zijn. Daar staat tegenover dat niet kunnen bedienen op de vraag van de klant ook geen gewenste situatie is voor onze klanten. Onze klanten plannen met de informatie die zij op dát moment ter beschikking hebben en kijken terug naar de marktbeweging van voorgaande jaren. Echter, in deze corona tijd is vooral die aankomende periode, niet meer te voorspellen. De klanten van onze klanten, worden in dit geval ook weer zwaar beïnvloed door wat er in de maatschappij, door het corona virus, teweeg wordt gebracht.
Lentink probeert net als andere jaren met klanten zoals Bosch, de BDR en Vaillant, mee te denken en te plannen, zo ook voor ATAG in Lichtenvoorde. Daar waar de planning van ATAG er van uitging aan een bepaalde hoeveelheid producten vóór de zomervakantie genoeg aan voorraad besteld te hebben, ging het kort voor de vakantie van Lentink al niet meer op. ATAG had nóg meer producten nodig dan kort daarvoor door hun eigen planning ingeschat. Lentink geeft zijn klanten ruim op tijd voor de vakantie aan, genoeg orders in opdracht te geven, zodat hun vakantie periode en daar na, voldoende afgedekt zal zijn. Lentink denkt met zijn klanten mee omdat het ook in het belang van Lentink zelf is. Lentink is echt gesloten in die vakantie periode. Dit vindt Lentink belangrijk voor zijn medewerkers, maar ook voor gepland groot onderhoud aan gebouwen en maschines in die drie weken. Bij Lentink wordt ieder jaar in de zomerperiode, een bedrijfssluiting gehouden om groot onderhoud aan de grote zware persen en machines te kunnen uitvoeren. Ook wordt er bijna elk jaar in deze vakantie periode, nieuwe machines of productie installaties geïnstalleerd.
ATAG nam vlak voor die bewuste bedrijfssluiting contact op met Lentink, om de verhoogde product aantallen voor meteen in en na de vakantie door te geven. Maar gezien de productie bij Lentink al was volgepland, en de medewerkers van Lentink vervolgens allemaal op vakantie zouden gaan, zou er direct een voorraad probleem ontstaan voor ATAG. Lentink heeft vervolgens op uitdrukkelijk verzoek van de directie van ATAG getoetst, wat er eventueel in de eerste week van de vakantie m.b.t. productie bezetting nog mogelijk zou zijn. Maar na veel bellen, nieuwe afspraken maken met onze leveranciers, management, chefs en medewerkers, was het de directie van Lentink toch nog gelukt om de productie ook in de eerste week van de vakantie door te laten draaien. Dit bij hoge uitzondering om toch aan het uitdrukkelijk verzoek van de directie van ATAG te kunnen voldoen.
Deze spontane "traktatie" van ATAG is dan ook erg leuk als dank aan onze directie en medewerkers, voor hun extra inzet tijdens de eerste week van hun welverdiende vakantie periode.
Namens alle medewerkers en directie van Lentink danken wij het management en de directie van ATAG voor het aangeboden gebak die door elke medewerker van Lentink met veel smaak is verorberd.